Rotaract

Mona Ulvåknippa

ROTARACT - ROTARYS UNGDOMSORGANISATIONER

Rotaract står för Rotary in Action och är Rotarys ungdomsorganisationer

Rotaract-klubbar samlar personer från 18 år och uppåt för att utbyta idéer med ledare i samhället, utveckla ledarskap och yrkeskunskaper och ha roligt samtidigt som man hjälper till i samhället.

Du kan gå med i den globala rörelsen av unga ledare som utvecklar innovativa lösningar för världens mest akuta utmaningar. Rotaract finns i 180 länder och har i dag över 200 000 medlemmar

I samhällen över hela världen arbetar Rotary- och Rotaract-medlemmar sida vid sida för att agera genom volontärarbete. Från stora städer till landsbygdens byar förändrar Rotaract samhällen som ditt.

Vad innebär det? Rotaract-medlemmar bestämmer hur de ska organisera och driva sina klubbar, hantera sina egna medel och planera och genomföra aktiviteter och projekt. Rotary-klubbens sponsorer erbjuder vägledning och stöd och samarbetar med er klubb som partners i tjänst.

Hur går jag med? Kontakta en lokal Rotaract-klubb för att lära dig hur du kan engagera dig.

I Västsverige har vi två Rotaractklubbar - en i Göteborg och en i Borås. Båda klubbarna är relativt nya och vill gärna ha fler aktiva medlemmar.

Kontakta oss >>

Göteborg PoseidonFacebooke-post
Borås Viskan, Facebooke-post

Bli medlem i Rotaract

Rotaract Göteborg Poseidon

Göteborg önskar nya medlemmar välkomna!

Har du varit på utbytesår med Rotary eller eller bara är nyfiken på vad vi gör?

Just nu tar vi i Rotaract Göteborg Poseidon gärna emot fler medlemmar!

Vi har planerat After Work 5 juli, kl 15-17 och ett Sommarmöte söndag 23 juli, kl 14:00 - 19:00 2023